lördag 9 oktober 2010

Fa fa fa socks

Färdiga.
Garn: Fabel. Det är första gången jag stiftar bekantskap med Fabel och jag tyckte det var ett trevligt garn. Sockarna blev varma och sköna.
Stickor: 2,5 1 sticka metall, 2 knit-pro och resten bambu. Knit-pro stickorna klart bäst- men vart tar alla vägen? Metallstickan var katastrof. Hårdheten gjorde att nerver i långfingret fick sig en törn och det börjar liksom surra i fingret. Så viktigt är det med rätt verktyg. Köper nog ett nytt set i dag när jag åker ut till KarMa för att hämta mitt beställda garn till Pippi tröjan.
Mönstret:https://docs.google.com/fileview?id=0B9DBgV2cs-A4ODA4YWVkZWQtNTA2Yy00OTJjLWFlYzItZDJhY2JlN2JjZTAz&hl=en&pli=1



1 kommentar:

  1. jättefina sockor :)) håller med om verktygen...älskar mina knit pros :D

    SvaraRadera