tisdag 28 december 2010

Stickcafé on line

Sjalen har jag visat tidigasre här på bloggen, men nu har jag kommit lite längre. Det känns kul att göra något som ingen annan gör. Även om det finns några fler som gjort sjalen (har jag sett på Ravelry )så blir den ändå unik, för man nystar själv upp garn som man blandar själv från de olika garnerna som kommer med i kitttet. Man ska nysta upp 3 - 8 meter av varje färg. Jag upptäckte att det mörblå nog inte skulle vara med i sjalen utan på bården runt om istället, mendet gör den ju än mer unik... jAgtror att blomraden ska upprepas så att det totalt blir 4 rader, och jag har redan nu ca 350 maskor på stickan! jag skulla tippa att varje varv tar ca 30 minuter,så jag har mångahärliga sticktimmar framför mig. Ibland är det gott att sticka något snabbstickast emellan. Som denna multifärgade koftan modell rymlig. Jag hade tänkt ha den som en sorts kappa till våren. Jag kommer att sticka ett skärp till den som då ger en smalare siluett. Det kan behövas efter all julmat. Silverbroschen är från Helena "HÖGFORM"


På mellandags-stickcafét på Facebook har jag de senaste gångerna lagt in dessa foton:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar