måndag 17 januari 2011

sjalklar

Den nya sjalen passar bra till mina mörkblåa klänningar.

Jag lyckades lägga bilderna fel i förra inlägget! Försökte flytta, ta bort och lägga in igen men fick ge upp. Jag vill inte lägga 1 timme på att föröka rätta fel i bloggen. Tid som jag istället skulle kunna använda till stickning (eller virkning) Så det var det jag gjorde! Resultatet ser du här ovan. Jag hade blått Lucca från BC inköpt på Deisy Design som jag länge viljat göra något av. Det gråa är ett ullgarnfrån Rowan kommer ej ihåg vilket, men tunnt var det. Till påfågelsmönstret tog jag lite silkegarn från SOLsilke. Tyckte först att det inte alls passade och var beredd att repa upp, men jag blev ganska nöjd trots allt. Kul med en ny VÅR sjal -eller inte? Vad ska jag välje för färg nästa gång tro? (det är fö 4 gången jag gör just denna sjal,) mönstret är detta: http://4.bp.blogspot.com/_-rYgcW-oqC8/TTR29-6azKI/AAAAAAAAARA/RMNB1e4vHOE/s1600/36-1.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar