torsdag 3 februari 2011

Snart är det vår/ sommar

Dottern får stå modell för min senaste sjal i vårfärger. Jag har använt virknål6 och mönstret är från Drops: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=106&d_id=39&lang=se
och på tal om sommar bestämde jag mig för att göra en klänning. Jag valde bort linnet i förrainlägget men vill fortfarande göra den virkade koftan, men jag vill göra den i ljusrosa. Ska ta mig in till Göteborg någon dag och köpa. Modellen är från drops förstås: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=111&d_id=3&lang=se Garnet är Safran och den stickas med stickor 3,5. Hoppas bli klar före helgen... Kanske gör jag färdigt på "on-line" stickcafét på facebook. Färgåtervinningen blev inget vidare, den är ju VIT. Det är sina barn man ska fråga när det handlar om teknink! (inte hon på bilden, men det tar inte lång tid innan hon är i kapp sin mamma heller :)) Jag kommer att lägga till en fär till och funderar på mörk aprikos.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar