tisdag 26 april 2011

Christel Seyfart sjal. Igen.

Bästa bilden, då kanten nu är färdigsydd. Fästning av trådar påbörjad. Phu. Den är fortfarande inte blockad, men har man hållt på så länge är det ingen brådska, eller hur? Jag är missnöjd med hörnen upptill, för de följer inte vinkeln så att säga. Det stod inte i mönstret att man skulle öka i uppläggningsmaskorna bara att man skulle lägga upp 6 nya för att kunna sticka bården runt och sedan klippa upp. Ja ja - får tänka på det nästa gång :) Jag är nöjd för övtigt.

4 kommentarer:

  1. Helt underbar!Kul att ha en som inte alla andra har :)
    KramUlrika

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin. Skulle vara kul att få se sen live...

    Lisette

    SvaraRadera
  3. Tack för att du tipsade mig om hur man virkar kräftmaskor. Jag har stickat en babytröja och skulle avsluta med kräftmaskor. Jag hade ingen aning om hur man virkade dessa. Tack än en gång.
    Britt-Marie Hellqvist

    SvaraRadera
  4. Jag är glad över att kunna hjälpa till (fast eg var det ju youtube)

    SvaraRadera