torsdag 15 juli 2010

Kiri påbörjad

Det är viktigt att göra rätt från början. Jag började om några gånger, men nu är det rätt. När man väl ser mönstret är det mycket lättare... Garnet är ett tunnt lingarn som jag köpt på Deisy Design, när de sålde på SIV:en för några år sedan. Jag köpte 2 härvor linblomsgrönt (vilket inte framgår alls av bilden), och 2 härvor vitt. Vardera härva ligger på 350 meter, så det bör räcka till sjalen. Riktikgt riktigt roligt att komma igång med spetsstickning igen. Markören sitter där för att merkera mitten på sjalen. Mönstret hittar du länk till i mitt tidigare inlägg. Stickor 4,5 knit-pro förståss. Mycket bra till spetsstickning.
Allt annat än roligt är detta virkprojekt. Det ska bli ett linne. Virkningen passar bra för varma dagar när hjärnan vill vila lite, men blir som sagt lite uttråkad efter ett tag (läs 5 timmar). Därför påbörjade jag Kirisjalen för att kunna växla handarbete. Bara 2 !!! projekt på G alltså! Mönstret är detta: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=11&lang=se Just nu är detdessutom supersale på drops sommargarner. Denna är virkad i Safran. Att myckettrevligt garn tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar