söndag 2 maj 2010

Här ser ni januaris socka "Kristina".
Garnet är bomullstretch, jag tror att det är on-line garn men jag minns inte säker. Garnet är från en sockgarnscoop som iNgrid från "västkustlistan" ordnade. Jag har massor av garn kvar, så sockklubb funkar jättebra för mig!






En ny blogg har sett dagens ljus. Jag kommer att visa främst mina stickade alster och lite virkade saker här på bloggen. Jag har tidigare bloggat på bloggen stick@, men väljer nu att starta på ny kula. Först ur är mina falling leavs från stickameras sockklubb mars månads mönster.
Garnet är ekologiskt: pro-natura från Atelier Zitron med en blandning av ull och bambu. Jag stickade med stickor 2 för att få dem så små som möjligt.
Roligt mönster om än något pilligt med de pyttsmå flätorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar