söndag 9 maj 2010

kaffe och choklad

Och stickning förståss! Detta är maj månads socka i stickameras sockklubb. Jag tycker modellen är sååå snygg. Ska bli spännande att se om jag klarar mönstet. Får se nu var la jag stickmarkörerna? Modellen se ut så här när den är färdig (förhoppningsvis): http://www.knitty.com/ISSUEss10/PATTtwisted.php Garnet har en blandning av bamu och bumull tror jag. Stickor 2,5 knit-pro gör att stickningen går som en dans...
Parallellt håller jag på med denna kofta: från Drops : http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=106&d_id=1&lang=se Jag har bytt alpakkan i sidorna mot silketweed. Båda är det superrea på nu 30%. Vilket gäller garnstudios alla vintergarner förresten. Förra gången jag stickade denna kofta blev den alldeles för stor, så nu gör jag en small med 3,25 stickor istället för 3,5. ... ooch här är kaffet tillsammans med favoritchokladen för tillfället. Och det bästa är man nöjer sig med 1 bit, för den är så smakrik. Den kommer att räcka länge. 1 chokladkaka / plagg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar