söndag 2 maj 2010

Stickad väska och Citronsjal

Jag trodde väskan var stickad i entrelac teknink=näverstickning men det visade sig vara rutor som stickats för sig eller så kunde man plocka upp maskor längs kanterna. Jag har ändå använt mig delvis an näverstickningstekniken men fick då ta av garnet eftersom jag hamnade på fel sida sas. Garnet är Alaska från Garnstudio och mönstet har denna duktiga bloggare delat med sig av: http://joannasstickaventyr.blogspot.com/ (man får gå tillbaka rätt långt i tiden för att hitta väskan. Smart modell tycker jag. Tack Joanna!





Även jag har gjort en Citron: Garnet är Nordisk Angora Karelen. Det har gått åt 100g till denna. Jah hoppas den blir större blockad för jag tycker den blir för liten så här. Jag har kantat med ett annat angora garn och ökat på maskantalet till det dubbla längst ner, för att få lite volang. Det blev ca 700 maskor! Några har sagt att den är tråkig att sticka, men så praktiskt handarbete att ta med på bussen tex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar