söndag 20 juni 2010

Dribbling drops

Nya sockar på gång. Junis månadsmönster i Stickameras sockklubb. Jag ville ha med mig ett litet arbete i midsommar. Tackar vet jag ravelry! I mönstret står det ywif = garnet framför (om jag fattar rätt) över 3 maskor. Jag tyckte det verkade konstigt, men efter att tittat på andras sockar i Ravelry såg jag att det skulle vara så här. Just nu går det tydligen inte att länka till sockmönstret, men du hittar dem antingen på www.stickamera.se eller knotions magazine under höst 2008. Garnet är Regia Silk.


Det lite större projektet som jag håller på med är dennna cirkelkofta från Drops. Den åker också med till Orust på över midsommar. Jag hade stora problem att lista ut vad det menades med "vänd innan minskning av 2 maskor" ?? Det måste menats kortvarv: vänd när 2 maskor återstår på varvet. Så gjord jag ialla fall


Liten tunika färdig sedan länge, men inte fotadoch visad. Den är stickad på maskin. Förs grövsta inställningen sedan näst minsta. Avslutad med en påsydd spetskant.