onsdag 30 juni 2010

Junisockar klara.

Virkat:

I värmen igår gjorde jag denna uddkant på en gammal sjal. Den är gjord enligt Irving mönstet (han som var med i Malous program för något år sedan och gjorde så stor framgång som den virkande MANNEN, förutom som jury i Lets dance förståss). Garnåtgång 2 nystan Kid-silk. Kantad med Cotton viscose. Mönstret är eget, men enkelt. Det var roligt att virka, för det har jag inte gjort på ett tag nu. Vill göra en annanas sjal!
Det stora sticket som jag inte ville släpa på var detta. Ja, det var förståss med, men det började bli stort och svettigt i värmen. Nu ska detta föreställa en cirkel :) Jag tror den blir bra när den blockats. Jag vågar inte göra den större i kilen förrän jag vet om garnet räcker, eftersom den är stickad i Silke alpaka, som numera har utgått ur Drops sortiment.



Det var roligt att sticka dessa för det gick fort. Pga att mönstret var lätt blev det inga fel (eller nåja inte så många) Helt felfritt har jag nog aldrig lyckats med. Fantastiskt sköna i Regia silk. Stickor 2,5 knit-pro. Mönstret är detta:http://www.knotions.com/issues/fall_2008/patterns/dribbling_drops/additional_pics.aspx
Och jippi, det gick att infoga cyberlänk idag eller?


Jag ville ta med ett litet sticke till Oxeviken över midsommar. Jag började med sockorna "dribbling drops" och blev klar i bilen på väg upp på torsdag em. Perfekt. Jag invigde dem redan till kvällen.