fredag 11 juni 2010

mormorsrutor bla.

I morgon är det dags för World-wide-knit-in- publi-day. Bilder kommer förhoppningsvis snart. Det har varit mycket att stå i nu på sistone, men snart är det semester. Då kommer det att bli sticka av!!


Mormorsrutorai närbild- Jag använde virknål 4 till de virkade kanterna. Bomulsgarnet är safranfrån Drops.
Jag började sticka en tunika (på maskin), men tyckte den blev lite tråkig så jag bestämdemig för att piffa upp den lite. Jag virkade 14 mormorsrutor som jag sydde ihop och sydde på nedtill. Riktigt lyckat resultat tycker jag själv faktiskt. Det är blandat med lin och bomull i rutorna, men tunikan är stickad i lin. Marks&kattens. Inställning 9 på grovstickaren. Sist virkade jag fm runt hals och ärmhålen. Borde passa finttill vitt.

Äntligen är droskoftan färdig. Det tog lite tid men det är kanske inte så konstigt? Garnet är Alpaca och vecken är stickade i cottonvicose. Även dessa från Drops. Stickor 3,25 istället för 3,5 som det stod i mönstret. Modellen är denna:http://http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=106&d_id=1&lang=se
Storlek: S. Sen förra gjorde jag i XL, men den blev ALLDELES för stor. Rätstickade palgg har ju en tendensatt hänga ut sig rejält också. Detvar därgör jag valde lite tunnare stickor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar