måndag 2 augusti 2010

oblockad men klar.

Kirisjalen är klar nu. Den skulle blivit ännu större. Enligt mönstret. 1,5 meter på mitten nedifrån och upp. Jag får se vad måttet blir efter blockning. Jag bestämde att den var klar nu i alla fall. Nu vill jag börja på något nytt! Garnet är tunnt lingarn från Daisys Design och stickor 4,5. Jag har köpt en smal spetsbår som jag ev ska sy fast precis oanför avslutningskanten.
Picotkanter är fint tycker jag. Enl mönstret skulle picoten stickas: 1 lm, 3 lm med en fast maska i den första av dessa 3 lm och sedan 1 lm. Det blev inte snyggt, så i stället hoppade jag över de 2 lm på var sida om picoten., som är gjord över 4 lm istället. Det tyckte jag blev snyggare.

Linnet ät klart. Kallaskorsett i mönstet. Hm... för uringad i mitt tycke....


...Bärs (inte öl) med fördel med ett linne under. Jätteskönt med för övrigt perfekt passform. Letads pärlemo knappar, men hittade knappar som påminde om pärlemo, som får duga.



Detta ligger i paketet som förhoppningsvis når sin mottagere i dag. Göteborgste inhandlat på Tehuset på Kungsportsplatsen. 100g pälsull från Östergötlands ullspinneri och 100 g Visjögarn från samma spinneri.Färgen är limegrön. Felted tweed från Rowan i underbar gråblå färg.Under twdeeden ligger ett inte helt komplett nystan med Nobless från Atelier Zitron. Det innehåller silke och är som smör att sticka i. Tant Kofta gjorde en jättefin axelvärmare i detta garn (som jag har provstickat)http://tantkofta.blogspot.com/2009/09/axelvarmare-med-prickruta.html




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar