tisdag 5 juli 2011

Mycket på gång nu...

Ena ärmen färdigbroderad. Bara 1 återstår, men det är tråååkigt.

Jag kommer nog skippa blommorna uppöver framstycket,för det blir nog lite mycket.

Nästa projekt som snart är färdigt. Virkar nu på oket på denna kofta. Inte heller jättekul.




Så istället startade jag denna uppifrån och ned kofta. Snabbstickat och enkelt att ta med på tex bussen. Än så länge. Jag har tidigare gjort en topdown när tant kofta startade sin KAL som ni kanske minns. Modellen gör sig mycket bra i ett självrandande garn, men nu blev det garn från garnlagret ist. Det är Alpacka högst upp på oket och det mörkblå är Silke tweed. Jag kommer att avsluta med en tredje färg. Antagligen i en ytterligara klatchig sommarfärg. NOT.





Och sedan när jag är klar med dessa WIP:sen får jag belöna mig med nytt projekt. Detta ska bli en "Pippiklänning" till mig själv. Naturbotten och randat i marint och mörkrött. Inspirerad av jumperfabrikens fina modeller. Drops rean kom läglig














2 kommentarer:

  1. Oj vilka fina koftor. Hoppas man får se dem live någon gång?
    Ha en bra sommar!
    Lisette

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du gör som vanligt. Kramar

    SvaraRadera