fredag 22 juli 2011

Nu är det senare. (se förra inlägget). Det varalltså detta jag köpte på Ullcenrum på Öland. Det ska bli en enkel grå tröja som ska tvättas och tumlas lätt när den är färdig. Den ska stickas med stickor 5, så det lär gå fort.

Koftorna är färdiga. Knappar inhandlade på knappKarlsson igår. I denna är det bara 3 stycken.



Det där med superwash har sina nackdelar. Dennakofta blev kanske i tajtast laget, men om det varit ull utan supeperwach hade varit lätt att "blocka" ut den något. Nu är det som det är, så det får bli lite mindre kalorier ett tag framöver :). Mjuk och skön blev den ialla fall. Det blev pärlemoknappar,för jag hittade inga andra kvapparsom jag ville ha. Jag hade kunnat tänka mig trä eller horn knappar i ljusbrunt, men det går ju att byta ut om jag ångrar mig.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar