lördag 16 juli 2011

Öland

Den här kunde jag ju inte ta med mig på långresan! Vi besökte Öland och firade kronprinsessan Viktoria nämligen. ( mannen jobbade med ljussättningen)Anledningen är att det tar ca 3 timmar att färdigställa koftan. Så då kunde jag ju börja på nytt :)

Och då började jag på det som ska bli pippiklänningen. Detta är resultatet av 5 dagars stickande. Garnet är Safran från Drops och sticka 3,5. Jag funerade lite över om jag skulle sticka de röda och blå fälten över 1 eller 2 maskor. Det vanlga är ju över 1 maska. Dvs 1 maska natur, 1 maska röd osv. Som synes valde jag 2 m. Hoppas det blir bra. Som mönster använde jag hjärnbanken.





Den här blev ju också färdig innan avresan. Knappar fattas. Ska inhandlad vid tillfälle. Drops föreslog pärlemo. Eftersom det är virkade spetskanter skulle jag vilja bryta av med något mindre romantiskt som kontrast.








De här blev färdiga för några veckor sedan. Perfekta i flip-flops. Nu ska jag skynda iväg och göra mina naglar. Senare i eftermiddag ska jag blogga om vad jag köpte på Ullcentrum som ligger på Öland.












1 kommentar:

  1. Hej!
    Fin, fina grejor som vanligt!
    Har du varit hos Bolla i Majorna? Där
    har dom många fina knappar att välja mellan.
    Värt att gå in om du har vägarna förbi.
    Ha det bra!
    Grattis förresten (ja du vet).
    Lisette

    SvaraRadera