måndag 12 mars 2012

Hej hopp! Jag är tillbaka! Ibland gör jag fler saker parallellt och gdå blir allt klart på samma gång. Som nu: Först ut är denna kofta från boken "Dikt i maskor" av Hirsdal. Underbar bok f.ö. Jag har stickat den i Allino, som består av 50% bomull och 50% lin. Det var en jätterolig modell att sticka, men det blev en lite miss på garnågången. Jag köpte 10 nystan när jag var på Grötö förra året och när livet var klart fanns bara 1 nystan kvar :-( Tog mig raskt in till Strikk, som jag tror är enda återförsäljarna här i Göteborg. När ytterligare 1 nystan behövdes ringde jag in mitt kontonummer och jag slapp ta bilen in och betala parkering. (vilket kan vara svindyrt). DET var ialla fall supersmidigt. Allt som allt gick det åt 14 nystan, och koftan är stickadi 3,5. Denna bild utan blixt stämmer ganska bra överräns med vekligheten.
När jag går upp i vikt kommer eden att passa ännu bättre!








1 kommentar:

  1. Den rosa koftan är verkligen jättefin.
    Du passar superbra i den.

    Kram Lisette

    SvaraRadera