söndag 29 januari 2012

Det bidde en tummetott

Det blev ingen poncho, men en väst. Garnet hade inte räckt ill att göra bredare, fick ändå komplettera med 2 härvor, så det gickåt 500g totalt. Jag visade den påbörjad tidigare, men hade glömt att fota. Apprå på tidigare inlägget att jag alltid blir klar, måste jag ju bevisa det också. Blinkar.





Flaschdanse!

Jag vet inte, jag blev inte HELT nöjd. Blir nog bättre att använda på sommaren, till sommarkläder (och som man längtar nu när kylan slagit till här i Göteborg)





Fin och enkelt modell ialla fall. Tröjan är stickad på maskin, men den skulle stickas med stickor 5, så det hade nog gått fort ialla fall. Garnet är Linnéaoch är ett tunnt lingarn från Ullcentum, har jag för mig. Garnet är inhandlat på Glamour i Fokus huset. By the way måste jag tillägga att hon har många snygga modeller, på sin hemsida.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar