lördag 21 januari 2012

Garninköp

Bojans garn på Linnégatan hade 50% utförsäljning. Elle har fortfarande, förresten, men efter mitt besök finns väl inte mycket kvar:-). Lite smått och gott: Reumaull från Saschenmayer som ska bli klänning/tunika med kort ärm. Jag har gjort en innan, och de blir superfina. Den ska stickas med stickor 5, men jag tänkte iöra den på maskin. Det är det mörkblå garnet. Det rosa är bourettsilke från BC och ska också bli en tunika. Redan påbörjad faktiskt. Det ljusblå lingarnet från M&K är redan uppstickat(på maskin), den ska bara sys ihop, så bild kommer senare Av det blåmelerade hade jag tänkt virka linnet man ser på bilden til höger i tidningen. Det blå och turkosa garnet är Catania och ska bli en klänning, vars mönster finns i tidningen Stickmagasinet, som jag prenumererade på för ett tag sedan. Rosetter ska pryda min 9 åriga dotters strumpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar