lördag 21 januari 2012

kofta och mösa

Denna håller jag på med just nu. Man lägger upp maskorna längs knäppkanteoch stickar runt om kroppen i ett stycke. Smart sesign och fint blir det. Mönster är från boken dikt i maskor, och garnet Allino från BC. Det innehåller bomull och lin och är mycket trevligt att sticka med. Tyvärr glömde jag sticka pärlstickning (dubbel mosstickning på bakstycket och fick sticka om ca 50 varv, men det är jag snart ikapp. Det är kilar nedtill, som stickas med kortvarv.





Tovad mössa, med dottern som modell. Den ska bli en present till en vän. Jag har kört den 2 gånger i maskin och tyvärr försvannen del av inkamönstrena på samma gång. Men varm och skön blir den. Den är stickad i alpaca från Drops. Eget mönster som vanligt. Nu återsår frågan: ska jag göra knytband som ska hänga ner från öronlapparna eller inte?









1 kommentar:

  1. Hej!

    Kul att du är "tillbaka". Jag har saknat dina inlägg.
    Vad gäller inkamössan så tycker jag att den ser bra ut som den gör. Den ser äkta ut så skippa knytbanden.
    Kram Lisette

    SvaraRadera